Nauczyciele


Romek Grzeszykowski

Założyciel Szkoły Jogi Sadhana

Założyciel szkoły jogi Sadhana, magister pedagogiki, dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara w stopniu Senior Intermediate I. Jogę praktykuje od 1994 roku - w tym czasie przebywał m.in. w Kayvaliadhama Yoga Hospital w Lonavla oraz w Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie, gdzie asystował w klasach terapeutycznych i kobiecych. Brał udział w kursach prowadzonych przez takich nauczycieli jak Faeq Biria z Paryża, Gabriela Gubillaro z Florencji, Lois Steinberg z Chicago i Rajvi Mehta z Bombaju. 

Ma za sobą ponad 15 000 matogodzin praktyki własnej oraz ok.  15 000 godzin poprowadzonych zajęć. Z ramienia SJIP od 10 lat szkoli nauczycieli w Polsce i za granicą. Jest assessorem podczas egzaminów organizowanych przez SJIP. Uczestniczy w pracach zajmujących się procesami szkolenia oraz ewaluacji zarówno w Polsce jaki i w RMIYI w Punie. Cały czas szkoli się czerpiąc zarówno z jogi jak i z psychologii, coachingu, psychoterapii i superwizji.

Ponad dwie dekady temu postanowiłem poszukać w swoim życiu czegoś, co uczyni mnie szczęśliwym. Przygladając się ludziom, doszedłem do wniosku, ze jednym z warunków jest odnalezienie pasji. Chodziłem po świecie imając się różnych rzeczy - studiowałem historię, interesowałem się astronomią, pracowałem na budowach, cmentarzach, w szpitalach i laboratoriach badawczych. Mieszkałem z kumplem, który handlował zielem – wybraliśmy jednak inne drogi. Ja odnalazłem się w jodze, a on - inną drogą - odszedł. Joga pozwoliła mi uciszyć tupot rozbieganych myśli, a z czasem odkryć spokój - gdzieś pod nawałnicami umysłu. Dała radość z bycia, nauczyła pokory. Stała się dla mnie jak totem dla wioski indiańskiej - tam gdzie rozkładam matę, tam jest mój dom. To, czym chciałbym się z Wami podzielić, to radość, którą daje mi joga, a także spokój płynący z praktyki i wgląd w prawdziwego siebie.


Kasia Podgórni

Dyplomowana nauczycielka jogi Iyengara w stopniu Junior Intermediate II

Dyplomowana nauczycielka jogi Iyengara w stopniu Junior Intermediate II, z wykształcenia prawnik i kulturoznawca, z zamiłowania podróżniczka. Praktykę rozpoczęła w 2006 roku, od 2009 samodzielnie prowadzi zajęcia. Od początku swojej przygody z jogą związana z Sadhaną. Pogłębia wiedzę i udoskonala praktykę na zajęciach i warsztatach prowadzonych przez nauczycieli z Polski i z zagranicy, w tym nauczycieli z Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie.

Praktykować jogę zaczęłam z czystej ciekawości, która szybko przerodziła się w prawdziwą pasję. Joga stała się dla mnie nieodłącznym elementem życia, pozwalającym lepiej poznawać siebie, swoje możliwości i ograniczenia. Co dzień uczę się jak oswajać i powoli przekraczać granice wyznaczone przez ciało i umysł. W praktyce i uczeniu szukam harmonii pomiędzy dynamiką i precyzją, intensywną pracą i relaksem, wierząc, że tylko w ten sposób można wejrzeć w głąb siebie.


Dorota Wacek

Dyplomowana nauczycielka jogi Iyengara w stopniu Junior Intermediate I

Dyplomowana nauczycielka jogi Iyengara w stopniu Junior Intermediate I, tancerka tańca współczesnego, nauczycielska tańca, animatorka kultury, kulturoznawca międzynarodowy. Swoją jogicznę drogę rozpoczęła przy boku Konrada Kocota, jednego z najbardziej doświadczonych nauczycieli jogi metodą Iyengara w Polsce. Kontynuuje swoje kształcenie także u innych krakowskich nauczycieli oraz uczestnicząc w warsztatach prowadzonych m.in. przez Jurka Jaguckiego, Corine Biria, Lois Steinberg, Jackie Nett, Deana i Rebecce Lerner, Rite Keller, a w lecie 2012 Carrie Owerko i Jamesa Murphy w Instytucie B.K.S. Iyengara w Nowym Jorku. Poza matą tancerka-freelancer współpracująca z teatrami i artystami w Polsce i za granicą.

Joga jest dla mnie wyzwaniem, praktyką nieustannej uważności i obserwacji. Daje mi możliwość spojrzenia do wewnątrz siebie, "wyłączenia myśli", sprawdzania własnych ograniczeń. Jest treningiem charakteru, radością, działaniem i spokojem.


Tomek Mikler

Dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara w stopniu Introductory II

Dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara w stopniu Introductory II. Około 2005 roku hatha-joga miała stać się dla niego uzupełnieniem techniki tańca współczesnego, z czasem jednak stała się sposobem na regularną pracę z własnym ciałem i umysłem. Jako nauczyciel od 6 lat związany ze Szkołą Jogi Sadhana, gdzie prowadzi kursy dla początkujących, grupy początkujące i początkujące plus.


Agnieszka Wolak

Dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara w stopniu Introductory II

Z wykształcenia specjalista ds. stosunków międzynarodowych. Tancerka klasy mistrzowskiej tańca towarzyskiego.  

Regularną praktykę jogi metodą Iyengara rozpoczęła w 2010 roku, a trzy lata później poprowadziła swoje pierwsze zajęcie jogi w szkole Sadhana.

Dziś praktyka i nauczanie jogi stały się jej sposobem na życie. Cały czas rozwija swoje umiejętności  biorąc udział w kursie nauczycielskim na stopień nauczycielski Junior I, prowadzonym przez Romana Grzeszykowskiego.

Stając na macie, poprzez precyzyjną pracę z ciałem i oddechem doświadczam radości istnienia w teraźniejszości niezmąconej przeszłością ani przyszłością. Moje ciało zdrowieje, umysł wycisza, a serce otwiera na  świat. Staję się szczęśliwszym i lepszym człowiekiem. Joga to wielki dar, który codziennie otrzymuję i chciałabym również z Wami nim się dzielić.


Marek Gołąb

Dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara w stopniu Introductory II

Z wykształcenia inżynier ochrony środowiska, w rzeczywistości zajmował się różnymi rzeczami. Swoją przygodę z jogą rozpoczął w 2006 roku pod okiem Agnieszki Grin, kontynuował u Konrada Kocota a od 2009 roku praktykuje w Sadhanie. Dodatkową wiedzę zdobywał na warsztatach z m.in. Lois Steinberg, Corine Biria i Deanem Lernerem. 

Joga jest dla mnie świetnym sposobem na życie, ponieważ umożliwia mi ciągłą pracę nad sobą i dokonywanie zmian.


Marta Murzańska-Potasińska

W trakcie kursu nauczycielskiego

Przygodę z jogą rozpoczęła 14 lat temu. Od początku, choć z przerwami, związana z krakowską Sadhaną. Z wykształcenia animator kultury i specjalista Public Relation, z zamiłowania kobieta domowa, wielbicielka kapeluszy, rękawiczek i butów na wysokim obcasie. Pracowała dla wielkich korporacji i małych firm. Pisała felietony, publikowała książki, prowadziła audycje radiowe. Organizowała przyjęcia, bywała na salonach i zawsze, niezależnie od podejmowanej aktywności życiowej, wracała na matę. Obecnie uczestniczka kursu nauczycielskiego prowadzonego przez Romka Grzeszykowskiego.

Joga jest obecna w moim życiu od wielu lat. Początkowo była tylko sposobem na zachowanie zgrabnej sylwetki. Z czasem przekształciła się w przyjemną aktywność fizyczną, by w końcu stać się metafizycznym kołem ratunkowym.

W chwilach, w których każda z dróg zdawała się być ślepym tunelem, miast brnąć w ciemność, stawałam wiedziona instynktem, na macie. Dzięki systematycznej pracy z ciałem, uspokajał się mój umysł, moje obolałe serce próbowało się otwierać, a zamknięte na świat oczy zaczynały widzieć słońce. To na macie doświadczałam własnej siły, odkrywałam możliwości, w które zwątpiłam. Praca z ciałem pozwoliła mi odzyskać wiarę w siebie. Kontrola nad nim, jakiej uczy joga, uświadomiła, że opanować można również umysł. Joga nauczyła mnie odwagi i pokory, uważności i dyscypliny, koncentracji i relaksu. W końcu dała to czego potrzebowałam najbardziej – spokój.

Nie sądziłam, że będę uczyć jogi. Rozpoczynając kurs nauczycielski, chciałam tylko pogłębić praktykę. Dziś wiem, że chcę podzielić się tym, co stało się moim udziałem. Wiem ile w moim życiu zmieniło systematyczne i gorliwe ćwiczenie jogi, chcę przekazać Wam tę wiedzę poprzez wspólną praktykę.


Anna Paszek

W trakcie kursu nauczycielskiego

Jogę zaczęła praktykować w 2009 roku, od tego czasu jest związana z Sadhaną. Z wykształcenia psycholog i psychoterapeutka, współprowadzi Ośrodek Psychoterapii i Rozwoju w Krakowie. Od kilkunastu lat prowadzi warsztaty rozwoju osobistego, umiejętności psychospołecznych, kursy dla nauczycieli. Obecnie uczestniczka kursu nauczycielskiego prowadzonego przez Romka Grzeszykowskiego.

Joga stała się dla mnie sposobem na rozumienie siebie i innych w zupełnie inny niż do tej pory sposób. Stawia wciąż nowe pytania i motywuje do szukania odpowiedzi.