trianga mukhaikapada

placeholder3

Trianga mukhaikapada

Inaczaj skłon do przodu z nogą podwiniętą. Podobnie jak w Pascimottanasanie tył ciała jest intensywnie rozciągany. Pozycja ta pomaga w leczeniu lekkich asymetrii w obrębie kolan oraz stóp.

Technika

  1. Wejdź do Dandasany.
  2. Usiądź lewym pośladkiem na kocu. Oba biodra powinny być na tej samej wysokości.
  3. Podwiń prawą nogę i przyłóż stopę do pośladka (pięta powinna być obok, a nie pod pośladkiem).
  4. Druga noga wyprostowana i naprężona, rzepka podciągnięta, stopa ułożona prosto (nie przechyla się na boki).
  5. Unieś ręce z wdechem w kierunku sufitu i rozciągnij boki tułowia.
  6. Z wydechem złap się za stopy lub pasek.
  7. Wyciągaj intenstywnie klatkę piersiową do przodu.
  8. Podobnie jak w Pascimottanasanie istotą tej asany nie jest wykonanie jak najgłębszego skłonu lecz skłon z jednoczesnym intenstywnym wyciąganiem kręgosłupa.

Działanie

  • regularnie wykonywana pomaga w utrzymaniu zdrowych narządów wewnętrznych
  • polecana dla osób z płaskostopiem
  • pomaga w powrocie do sprawności po zwichnięciu kostki i kolana
  • działa wspomagająco przy zaparciach i wzdęciach