prasarita padottanasana

asana4

Prasarita padottanasana

Jest pozycją, która zapewnia prawidłowy rozwój tylnych mięśni ud. Powoduje napływ krwi do tułowia i do głowy. Działa uspokajająco i pomaga w wyciszeniu.

Technika

  1. Wejdź do Tadasany.
  2. Połóż dłonie na klatce piersiowej i z wydechem wejdź skokiem do szerokiego rozkroku.
  3. Pięty szerzej niż palce, dłonie na biodrach.
  4. Przez cały czas wykonywania asany dociskaj zewnętrzne części stóp do maty.
  5. Z wydechem pochyl tułów równolegle do podłogi i połóż dłonie na podłodze pod barkami.
  6. Wyciągnij klatkę piersiową do przodu. Patrz przed siebie.
  7. Utrzymuj nogi napięte i wyprostowane, rzepki kolan podciągnięte do góry.
  8. Z kolejnym wydechem oprzyj czoło na macie lub kostce i przesuń dłonie do linii bioder.

Działanie

  • pomaga w trawieniu
  • intensywnie rozciąga tylne części nóg
  • uelastycznia biodra i stawy biodrowe
  • obniża ciśnienie krwi
  • działa uspokajająco i regenerująco na umysł