mariciasana III

placeholder3

Mariciasana III

Asana została nazwana tak na cześć indyjskiego mędrca – Marici. Regularne praktykowanie Mariciasany szybko łagodzi ostre bóle pleców i bioder. Szczególnie polecana jest osobom z kłopotami z nadwagą.

Technika

  1. Usiądź w Dandasanie.
  2. Przysuń prawą nogę do pośladka, druga noga pozostaje wyprostowana.
  3. Wykonując wdech podnieś lewą rękę pionowo do góry, a z wydechem oprzyj lewy łokieć po zewnętrznej stronie kolana nogi zgiętej. Dłoń drugiej ręki opiera się na kostce.
  4. Pomagając sobie rękami wyciągnij kręgosłup do góry. Barki luźno opadają w dół.
  5. Opierając lewy łokieć na kolanie a prawą rękę na kostce łagodnie skręcaj tułów. Głowa skierowana jest w tę samą stronę co klatka piersiowa.

Działanie

  • szybko łagodzi bóle kręgosłupa
  • poprawia funkcjonowanie narządów jamy brzusznej
  • tonizuje i aktywizuje wątrobę i śledzionę
  • działa wspomagająco na pracę układu trawiennego
  • pomaga w leczeniu lekkich kontuzji obręczy barkowej